Portugalija ir šiek tiek Ispanijos

2019-08-17

Kelionė po Portugaliją rugsėjo 20 – spalio 1 d. arba spalio 4–15 d.
Кainuos ne daugiau 830 € žmogui plius skrydžio kaina (kurios šiuo metu pasakyti neįmanoma, nes ji dažnai keičiasi; ne daugiau 180 €).
Skrydžiai be persėdimų – Vilnius–Madridas ir Madridas–Vilnius.

0 diena. Skrydis Vilnius – Madridas.
Išskrendame iš Vilniaus 19.35 val., atskrendame į Madridą 22.35 val. Važiuojame į viešbutį nakvynei.

1 diena. Tordesiljas, Portugalijos Užkalnė.
Pusryčiai, po jų važiuojame į Portugaliją, pakeliui porai valandų užsukdami į Tordesilją. Pažintį su Portugalija pradėsime nuo pačio jos užkampio – Užkalnės provincijos. Plauksime į valandos trukmės kruizą Douro upe, skiriančia Užkalnę nuo Ispanijos. Nakvynei važiuojame į viešbutį Gimarainše, kurį pasieksime apie 21 val.

2 diena. Portas.
Pusryčiai, po jų važiuojame į Portą. Ekskursija po miestą – lankome senamiestį (Ribeirą), Šv. Pranciškaus bažnyčią, XIX a. klasicistinius Biržos rūmus, azuležais išpuoštą San Bento geležinkelio stotį, Klierikų bokštą. Einame Liudviko I tiltu, kylame keltuvu iš paukščio skrydžio apžvelgdami miesto panoramą. Nakvynė viešbutyje Gimarainše.

3 diena. Nac. parkas, Lindozas, Mizarela, Ponte de Lima, Barselušas.
Pusryčiai, po jų – visos dienos ekskursija į šiaurės Portugaliją ir ten esantį Penedos–Žerešo nacionalinį parką. Ponte de Limoje pasivaikščiojame legendiniu romėnų tiltu per Limos upę. Lindoze stebimės neįprastais vietiniais pastatais „ešpigeirais“. Barseluše fotografuojamės prie didžiulio gaidžio ir sužinome kaip jis tapo vienu iš Portugalijos simbolių. Mizareloje nueiname (~2 km) iki velnio statyto akmeninio tilto. Ekskursijos metu turėsime galimybę nusimaudyti karštųjų šaltinių baseine ir upėje. Nakvynei grįžtame į viešbutį Gimarainše.

4 diena. Braga, Koimbra.
Pusryčiai, po jų vykstame į Bragą, kur lankome senamiestį ir katedrą su karališkomis koplyčiomis, choro balkonu ir įspūdingais vargonais, o taip pat Gerojo kalno Jėzaus šventovę su ant aukšto kalno stūksančia rokoko stiliaus bažnyčia ir gausiai išpuoštais laiptais į ją. Grįžę išsikraustome iš viešbučio ir pervažiuojame į viešbutį Koimbroje. Apsilankome Koimbros universitete (buvę karalių rūmai) su įspūdinga biblioteka ir Šv. Mykolo koplyčia, vakare nueiname į tradicinės fado muzikos koncertą.

5 diena. Penakova, Gavinjušas, Aveiras, Busakas, Fatima.
Pusryčiai. Išsikraustome iš viešbučio ir važiuojame į Aveirą – Portugalijos „druskos sostinę“, dar vadinamą ir „portugališkąja Venecija“. Pasivaikščiojame senamiestyje, užsukame į žuvų turgų, paplaukiojame moliseiru po Aveiro kanalus, paragaujame tipiškų aveiriškų saldumynų. Po to pasivaikščiojame po Busako nacionalinį mišką, apžiūrime senovinių vėjo malūnų parką Gavinjuše ir pasigrožime didingu Mondego upės slėniu nuo Kastro uolos Penakovoje. Grįžę į Koimbrą išsikraustome iš viešbučio ir pervažiuojame į viešbutį Fatimoje (norintieji galės vakare dalyvauti įspūdingoje žvakių procesijoje).

6 diena. Tomaras, Batalija, Alkobasa, Nazarė.
Pusryčiai, po jų išsikraustome iš viešbučio ir važiuojame toliau. Apsilankome trijuose UNESCO paveldo objektuose – Tomaro tamplierių pilyje–vienuolyne, Batalijos Šv. Mergelės Marijos Pergalingosios vienuolyne ir Alkobasos Švč. Mergelės Marijos vienuolyno bažnyčioje, kur palaidoti Pedras ir Inesa – portugališkieji Romeo ir Džiuljeta. Užsukame ant Nazarės švyturio apžvalgos aikštelės pasigrožėti vandenyno bangų galybe. Nakvynė viešbutyje tikriausiai Nazarėje.

7 diena. Portugalijos sostinė Lisabona.
Pusryčiai, po jų išsikraustome iš viešbučio ir pervažiuojame į Lisaboną. Čia lankome (kiek suspėsime ir kiek bus noro) Alfamos jūreivių rajoną, Šv. Jurgio pilį, Rosio aikštę su fontanais ir Pedro IV kolona, Jeronimo vienuolyno bažnyčią su didžiojo portugalų atradėjo jūrininko Vasko da Gamos sarkofagu, Beleno bokštą, Kristaus Karaliaus skulptūrą. Pakylame originaliu 1901 m. pastatytu Santa Žustos keltuvu, kurį sukonstravo Gustavo Eifelio mokinys. Esant galimybei pasivažinėjame „muziejumi ant bėgių“ – senoviniu mediniu tramvajumi. Nakvynė Lisabonoje.

8 diena. Sintra, Rokos ragas, Kaškaišas.
Pusryčiai. Dienos ekskursija į Sintrą. Lankome vėlyvojo romantizmo perlą Penos rūmus, misticizmu pripildytą Regaleiros dvarą su paslaptingu parku ir „įšventinimo šuliniu“, vakariausią Eurazijos žemyno tašką Rokos ragą ir per Kaškaišo kurortą grįžtame į Lisaboną.

9 diena. Ėvora, Marvanas.
Pusryčiai. Išsikraustome iš vilos ir per ilgiausią Europoje tiltą (12,3 km ilgio) važiuojame į Ėvorą. Ten aplankome XII a. katedrą, Dianos sodelį su romėniškos šventyklos liekanomis, viduramžių akveduką, Žiraldo aikštę ir unikalią „kaulų koplyčią“. Važiuojame į Marvaną, apsistojame viešbutyje. Laisvas vakaras, palydint saulę nuo aukštų Marvano pilies sienų.

10 diena. Alkantara, Monsantas, Toledas.
Pusryčiai, po jų išsikraustome iš viešbučio ir važiuojame į kalnų kaimelį Monsantą, pakeliui sustodami pasigrožėti didingu romėnų statytu Alkantaros tiltu per Težo upę. Monsante pasivaikščiojame šio unikalaus kaimelio gatvėmis, esant laikui užlipame į kalno viršūnėje stūksančias pilies liekanas. Vakare atvažiuojame į Toledą, apsistojame viešbutyje. Laisvas vakaras.

11 diena. Skrydis Madridas – Vilnius.
Pusryčiai, po jų šiek tiek laisvo laiko Tolede ir išvažiuojame į Madrido oro uostą. Išskrendame iš Madrido 14.25 val., atskrendame į Vilnių 19.25 val. Kelionės pabaiga.