Izraelis – Egiptas

2019-01-23

IzraelisEgiptas.
13 dienu. 8 miestai. 200Km pesčiomis. 500Km autobusu. 300Km taksi.
1 Diena.
Nusileidžiame Tel-Avive. Oras ne kažką, apie 15 laipsniu šilumos, baisingas vejas. Sėdam į traukinį ir varom iki centrines autobusu stoties. Nuo stoties pėsčiomis einam iki juros, bet oras toks šlykštus, kad vos nuėję sukamės atgal, sėdam i autobusą ir važiuojam iki Jeruzalės. Isichekinam i viešbutį ir einam pasivaikščioti po senamiesčio turgų. Lyja ir salta.

2 Diena. Iš pat ryto einame į old towna, west wall ir kitos must see vietos. Ilgai netrunkam, nes šalta ir vis dar lyja. Sėdame į autobusą link Dead see. Po pietų mes jau maudomės mirusioj jūroj,Ein Bokek miestely. Ilgam čia apsistoti neverta, nebent yra noras permirkti druskoje kiaurai. Paskutiniu autobusu judam i Eilata. Apie 21val. pasiekiam Eilatą, chekinames į viešbutį.
3 Diena. Iš ryto sėdam į autobusą, vežanti pro Timna Park. Išlipam stotelėje, pėsčiomis einame pora kilu iki parko. Paskutinius metrus paveža vietinis gidas. Geras žmogus. Timna parke įėjimas+dviračiu nuoma – 20eur/žmogui. Praminame dviračiais apie 17km, kalnu takeliais asfaltu ir žvyru. Gražu, bent karta užsukti ten verta. Dykuma su must see vietomis. Grįžtam nusikale, drimbam į lovas.
4 Diena. Sėdam i autobusą link Taba boarder cross. Perėjom 8 patikrinimo punktus ir sumokėję 25 Eur Izraeliui, mes jau Egipte. Galime laukti autobuso 4 valandas, galime sėsti i taksą. Sėdam į taksą. 220Km su taksu dviems atseina 50 doleriu. Brangu, bet nereikia laukt autobuso. Po pietų mes jau Sharme. Viešbutis bookintas dviems naktims. 24 doleriai dviems. Lova, dušas, tulikas. Viskas, ko reikia mūsų poreikiams. Einam apsičekint kas kur, pavalgom paplūdimio kavinėje, nusiperkam vietinio alaus ir miegot. Turginiai babajai pradeda erzinti.
5 Diena. Visa diena pliaže, pirmas įdegis. Gyvenam Naama Bay rajone, turistu pilna. Dauguma (visi) rusakalbiai. Turginiai babajai pradeda rimtai nervinti.
6 Diena. Nusiperkam dvi nardymo kaukes ir viena pora vandens batu. už viską sumokam 15 doleriu turguj Naama bay. Pirmas panirimas, pirmi įspūdžiai. Visiems labai labai rekomenduoju, įspūdžiai nerealus. Jūra fantastiška, nuskęsti neįmanoma, vanduo kelia i paviršiu. Pilni įspūdžių einam miegoti. Valgom KFC, nes vietiniu kaviniu kainos/kokybes santykis neadekvatus. Turginiai babajai pradeda užpisti.
Keičiam viešbutį, vėl dviems naktims. Gyvenam ant juros kranto, 42 eurai dviems už dvi naktis. Pėsčiomis iki old marked ir Hala beach apylinkes. Grįžtam taksu (2.5eur dviems). Turginiai babajai užpiso galutinai.
7 Diena. Pėsčiomis iki Alibaba beach tikintis pasnorklinti ten, tačiau pakrante apstatyta viešbučiais ir nėra priėjimo. Grįžtame i savo pležą. Su turginiai babajais pradėjau šnekėtis lietuviškai. Bet jau linksma žiūrėti į išverstas akis, kai atsakymą gauna ne angliškai 🙂
8 Diena. Pagaliau nešdinames iš Sharmo. Užteko 4 dienų, kad pavargtume nuo begalinio kabinėjimasis gatvėse, nes visos Naama bay gatveles nusėtos prekeiviu, kurie pardavinėja vien tik kinietišką šudą, skiestus kvepalus ir išsibezdejusius prieskonius. “e drug, davai kupi”, “e brat zachady” čia girdisi iš kiekvienos pakampes. Vos tik žengus žingsnį iš Naama Bay rajono patenki i šiukšlėmis nuklotas gatves ir laukus. Viskas purvina, apgriuve ur atsiduoda skurdu. Tie kas atvažiuoja pabūti viešbutyje, gal būt nepamato kitos Sharmo puses, bet ji yra. Ir labai labai nefaina. Na, bet savo tikslą pasiekiame – Sharmas checked.
11 Valanda autobusas Sharmas->Dahabas. Nu ir mes ji prapisam, nes nueinam ne į ta stotį. Kol pasiekiam reikiama – autobusas nuvažiuoja iš po nosies. Vėl tenka imti taksą, sumokam 25$ už 100Km atstumą. Po pietų pasiekiame Dahaba. Jau viena tai, kad pirmas ten sustojęs taksistas tik paklausia kur pavežti, ir paklausus – kiek? Atsako – kiek duosi, nuteikia labai gerai 🙂 Dahabas sudaro mažo ir jaukaus kaimo įspūdį, isichekinam i viešbutį (apie ji vėliau) ir einam susipažinti su apylinkėmis. Kavines prie jūrų – yra. Turgeliai palei jūra – yra. Bet kažkas čia ne taip. Kažkas kitaip, negu Sharme. Kuri laika nesuprantu, kas, bet paskui, staiga – NIEKAS GI NEPRISIPISINEJA IR NEREKIA RUSISKAI IS VISU KAMPU!!!! Visi vietiniai visiška priešingybė Sharmo turginiams. Einant pro šalį gali išgirsti tik kuklu “welcome sir, would you like to have some dinner?” Ir taip pat mandagiai atsakius kad ne, maloniai pakviečia užsukti vėliau. Labai gerai.
Grįžtam i viešbutį. Pasirodo, savininko žmona – lietuve. Vakaro programa aiški – vynas ir kalbos kaip kas gyvena 🙂 Viešbutis svarus gražus, 5m nuo juros kranto, dvi naktys su pusryčiais dviems – 36 doleriai. Nusprendžiam, kad liksime dar dviems (iki keliones galo).
9 Diena. Nuomojame dviračius (4eur už dvirati dienai) ir miname link Blue Hole. Vis dar turime savo Sharme pirktas nardymo kaukes. Pakeliui galime stebėti kokiomis pramogomis “lepinami” nusipirkę ekskursijas “keturraciu safaris, jodinėjimas kupranugariais ir nardymas blue hole”. Tokia ekskursija kainuoja apie 30-40 doleriu žmogui.
Keturraciai – visiškai nudrengti vos važiuojantis 50cc aparatai. Jeigu atsisėda dviese, įkalnėje vienam tenka nulipt, kad užvažiuotu i viršų.
Kupranugariai – beduinu vaikai juos gainioja pirmyn-atgal, kol susirenka turistu grupe. Visi kupriai surišti virve i vorele ir tursena paplūdimiu nešdami ant kupros koki iraudusi, 100kg sverianti tešliu. Apgailėtina.
Nardymas – visa grupe sugujama vienam paplūdimio gale, i vandeni įmetamas ratas, visi užsikabina už to rato ir naras tempia ji palei rifą, tuo tarpu visi subede nosis užsikabine už rato vėpso žemyn. Realiai tai trunka kokias 20 minučių. Vėliau visi supakuojami atgal i džipus ir išvežami.
Mes Blue Hole praleidome visa diena, nes povandeninis pasaulis ištikruju ten atrodo įspūdingai. 20 minučių ar net valandos ten yra per mažai. Norisi grįžti ir grįžti.
10 Diena. Pakilęs vėjas, lauke šalta, todėl tiesiog praleidžiam diena vaikščiodami po Dahaba ir jo apylinkes, stebėdami vietiniu gyvenimą ir ožkas, besiganančias po šiukšlynus.
11 Diena. Vejas truputi nurimęs, nardome vietiniame Dahab paplūdimyje. Priėjimas puikus, galima daiktus pasidėti šalia kaviniu, dauguma žmonių taip ir daro. Puiki užuovėja nuo vėjo. Dar viena diena įspūdingu povandeniniu vaizdu. Gera.
12 Diena. Paliekame Dahab ir važiuojame link Taba, atgal prie Izraelio sienos. Šikart i autobusą nepavėlavom. Bilietas nuo Dahab iki Taba – 4eur/žmogui. Popiet atvažiuojame i Taba, pakankamai greitai pereiname 10 patikros punktu ir sulaukę autobuso judame link Eilato. Isichekine į paskutini savo keliones viešbutį einame pasivaikščioti, oras nelepina, šilumos apie 16 laipsniu, didelis vėjas. Pasisukioje po pakrante užsukame užkąsti i kepsnine (kainos kosmines, kaip ir visur Izraely) ir gulam miegot.
13 Diena. Gaila, bet paskutine atostogų diena. Iš viešbučio issicekinam iki 11 val. ryto. kelios valandos prastumtos prie juros iki autobuso, vežančio iki Ovda oro uosto. Ovdoje iš draugės rankines apsauga atima trejas žirklutes ir nagu dildę (išskrendant iš Vilniaus tai niekam netrukdė). Ne, bet geriau daugiau saugumo, negu mažiau 🙂
Reziumė – Visiems rekomenduoju aplankyti Dahaba. Visiems rekomenduoju keliauti patiems, savarankiškai, stengtis kuo daugiau info susirasti patiems, tai tik padidina įspūdžių kieki, ir prideda daugiau neužmirštamu akimirkų Jūsų kelionėms.
Išleidome apie 600Eur/žmogui.
Jeigu būtume mažiau laiko skyrę Izraeliui, suma galima dalinti per puse. Sakysite – daug, už tiek galima gauti AI gerame Sharmo viešbutyje. Žinoma, kad galima, bet atsakykite patys sau, ar tikrai AI atostogos Jums suteiks tiek įspūdžių, kiek pačių susiplanuotos ir praleistos kelyje, gamtoje, o ne drybsant prie viešbučio baseino ir geriant skiesta alų 😉
Peace!
Credit:https://bit.ly/2U5tCMO

One Comment

• Egle 2019-03-27 at 09:51

Truputis įspūdžių iš Izraelio. Maršrutas – Tel Avivas – Nazaretas – Tiberias – Galilėjo ežeras – Jeruzalė – Negyvoji jūra (West Bank -Palestina) – Masada. 4 dienos. Mašinos nuoma iš Shlomo (jokių problemų neturėjome su grąžinimų, jokių papildomų nuskaitymų, nors TripAdvisor jie minimi kaip plėšikai, vagys ir sukčiai. Turbūt, paprasčiausiai, gerų atsiliepimų žmonės nepalieka, komentuoja tik įsiutę, dėl savo aplaidumo mokantys du kartus, žmonės) 🙂 Tel Avivas – Europietiškas multikultūrinis dviračių miestas. Viską galima pasiekti dviračiu, jei tingisi minti – elektriniu paspirtuku. Apie Tiberias ir Galilėjų nesiplėsiu, daug gamtos, gražu, visiškai skiriasi nuo Tel Avivo. Jeruzalė – visai kas kitą. Nesirinkit išvykos ten Šabo metu. Saugu?,- neteko nei akimirkai jaustis nesaugiai. Ant kiekvieno kampo stovi pareigūnai, kurie maloniai jums pasakys, kur jums eiti negalima ar nerekomenduojama. Ir patys žmonės labai draugiški, praktiškai visi kalba anglų/rusų kalbomis. Gražu, pamatyti šį miestą vertą. Tik siūlau avėti patogią avalynę ir pasiruošti žygiui, kadangi lankytinų objektų ten ne vienas ir ne du. :). Negyvoji jūra (West Bank – Palestina) – ramu, draugiški pareigūnai praleis jus pro patikros postą be jokio vargo. Turistai jiems ne priešas 🙂 Rekomenduoju Kalia paplūdymį (mokamas) su visais molio spa malonumais.:). Ir paskutinis Būtinas aplankyti objektas – Masada National Park. Siūlau Snake Path trasą jei neturite itin daug laiko. O jei tingite/negalite lipti yra keltuvai. 🙂 bet jei yra galimybė, tai siūlau savo kojomis įkopti į uolą, pakely į viršų atsiveria geresni vaizdai nei pačioje viršūnėje. 🙂 Vandens atsargas galite pasipildyti tiek kalno papėdėje, tiek kalno viršūnėje (NEMOKAMAI).
    Kreipkitės, jei ketinate keliauti, pasidalinsiu visa turima info.https://bit.ly/2U3np8z

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.