3 dienos Graikijoje

2020-02-17

Kai sugalvojom prailgintam savaitgaliui nuvykti i Atenus, girdejau labai ivairiu nuomoniu ir dauguma is ju buvo labai negatyvios. Todel dar labiau panorome susidaryti savo nuomone.
Kelione vasario 14d-17d. Skridome is Berlyno i Atenus. Bilietai pirmyn ir atgal dviem asmenims su vienu priority ir vietomis kartu kainavo 59eu.
Oro temperatura buvo 12-16 laipsniu, bet labai vejuota ir vesu. Man norejosi skarytes ant kaklo. Kai saule islysdavo buvo pakankamai silta, bet ant kalnu ar prie vandens ir vakarais tikrai vesoka
Gyvenime per airbnb isnuomotame bute. 3 nakvynes 66eu. Labai patogi vieta prie pat metro. Iki centro 10min su metro. Jei kam idomu, imesiu linka
Atenuose labai gerai isvystytas viesasis transportas, ir musu nuomone labai nebrangus. 1 bilietelis 1,40eu, dienos bilietas 4,50eu, 5dienu bilietas 9eu (kuri ir pirkome). Is ir i oro uosta galima patogiai vaziuoti su metro. Iki centro mazdaug 40-45min. Kaina 10eu. (Reikia pirkti butinai sita specialu bilieta nes tie kiti negalioja). Nekontroliavo niekada bet ieinant ir iseinant i metro reikia nuskanuoti bilieta, kad atsidarytu varteliai.
Maistas nenuvyle nei karto. Visur kur buvom buvo labai skanu. Kainos nesikandzioja, mokejome uz maista dviem nuo 7eu iki 30eu, priklause nuo to kur ir ka valgeme.
Pirma diena aplankeme nacionalini parka prie Syntagma skvero. Vasara kai viskas zydi greiciausiai ten tikrai labai grazu, yra mazas “zoologijos sodas” viduj.. Parkas nemokamas. Man patiko ir dabar bet vasara turetu buti 1000k graziau Sia diena norejome nuvykti prie vandens, skaiciau kad labai graziai vaziuoja Tram palei pakrante nuo uosto. Nuvaziavome iki paskutines stotele su green line (Pireaus), pasijauteme kaip Maroko souks kai visi viska pardavineja ir kisa i rankas, siaip ne taip prasiboksave isejome prie uosto, bet to Tram taip ir neradome. Tada issigooglinom, kad jis vaziuoja nuo vienos stoteles anksciau (Faliro). Kol vaziavome viena stotele atgal, panagrinejome plana priklijuota metro virs duru ir ten aiskiai parodyta, kad nuo ten vaziuoja. Kas moka skaityti, tas randa Info 😀 na nieko. Norejau pamineti tai, kad kiti negaistu laiko, nes mums susigaiso virs valandos ir jau sutemo ir atsalo labai kol nusigavome iki vandens. Musu nuomone tas rajonas prie uosto galineje stoteleje labai baisus ir ten tikrai neverta vaziuoti.
Antra diena skyreme kelionei prie Meteoru vienuolynu. Issinuomojom masina centre netoli Akropolis Hertz firmoje. Kainavo 142eu vienai dienai. Butu buve pigiau, bet kadangi apie 750km nuvaziavome tai kaina kilo. Beja ememe su visais draudimais. Kelias iki vienuolynu mokamas, labai daug mokejimo punktu, kuriuose nuo 1,75eu iki 3,85eu susimokejome. I viena puse is viso kainavo 17,70eu. Galima moketi grynais ir kortele. Mes mokejome visada grynais. Keliai geri. Vaziavome apie 3,5h – 4h. Graikai retai rodo posukius, nelabai jiems ir linijos idomios ir daznai greiti virsija (nuomone is sios keliones).
Siandien visa diena Atenuose lyjo. Bet prie vienuolynu buvo grazus oras. Iejimas i vienuolynus kainuoja po 3eu. Moterims reikia uzsideti ilgus sijonus, bet juos duoda.
Uz benzina sumokejom 80eu. Zodziu kelione gavosi brangiai, bet man buvo verta. Mano vyras buvo maziau suzavetas, bet jam irgi patiko. Pigiau butu buve vaziuoti su turu. Maciau internete buvo po 89eu pigiausias variantas, bet mums labiau patinka patiems organizuotis ir nebuti nuo nieko priklausomiems. (Beja pasiemus masina ir nuvaziavus pora km pamateme kad keleivio puses veidrodelis atsiklijaves ir vos laikosi. Vat pasimokeme, kad reikia is veidrodelio stiklus pasitikrinti. Masina pakeite be problemu, tik kad laiko susigaiso nemazai).
Trecios dienos ryta paskyreme Akropoliui. Ziema iejimas kainuoja 10eu vietoj 20eu. (Galima nusipirkti uz 30eu bilieta visiems muziejams, ziema ir vasara ta pati kaina, mes nepirkome, nes nebutume visur speje). Nuejome puse 9, buvo dar tuscia. Apie 10h pradejo rinktis turistines grupes su gidais. Nenoreciau zinoti kaip pilna buna sezono metu.
Prie pat akropolio yra labai zavus Atenu rajonas – Anafiotika (balti namukai ir siauros baltos gatveles su melynom durim ir langineme). Cia mums labai patiko. Primena Santorini sala. Veliau nuejome iki Excarxia rajono (apie 30min.pestute) kur daug graficio. Tai jis pasirode labai baisus po Anafiotikos Tai ten ilgai neuzsibuvome ir patraukeme prie vandens. Beja svarbi info: tramas nevaziuoja jau virs metu nuo Syntagmos apie penkias stoteles. Dabar neatsimenu pavadinimo iki kur. Nes norejome ilipti prie Syntagmos tai teko vaziuoti vel kaip pirma diena. Tai va pravaziavom visa marsruta palei vandeni. Paciam gale fainas rajonas, siek tiek brangesnis, bet viskas labai graziai sutvarkyta. Mano nuomone uztenka pavaziuoti iki kol vanduo pradeda matytis ir pasivaikscioti pakrante, jei labai daug laiko neturi.
Graikai mums pasirode labai draugiski. Visur visi sypsosi, noriai kalba angliskai, pradeda. Mes per ziopluma palikome trame fotoaparata, kuri vel atgavome! O jo pasigedome tik po val! Be to, ta pacia diena stebejome situacija, kai moteris likusi vagone pradejo saukti ir rodyti i viena islipusi vyra su kuprine. Kiti vyrai ji is karto sustabde, liepe rodyti kuprine, is karto atejo apsauga. Va tokio rupinimosi vieni kitais as pasigendu pas mus! Kaip baigesi istorija nezinau, nes nuejome.
Mano nuomone, Atenus pamatyti viena karta tikrai verta. Miestas kaip ir visi kiti pasaulio miestai, turi ir graziu ir baisiu pusiu. Poros dienos pakanka pilnai, kad susidaryti bendra vaizda. Norint aplankyti visus muziejus, manau reiketu susiplanuoti kokias 5d. Bet mus labiausiai suzavejo zmoniu draugiskumas!